Att döma nån på förhand

Ja jag vet det var länge sen jag skrev men nu har jag fått nya ider.

Att dömanån på förhand?
Ja Själv har man gjort det allt för många gånger en del dunder tabar. tyckt att par tjejer värkar "fjortis aktiga" men sen har det visat sig att dem hade rätt mycket innan för huvodet.

Varför gör man så stoppar in folk i fak innan man har hunit hört dem prata. är det som vissa säger att det är för att lättare hantera alla folk man ser och prata med varje dag?

Gillar inte att döma folk på förhand för jag känner mig alltid så dum när man har fel.

Hade en mycket travilg helg och hoppas på en lika trevlig vecka ha det gutt alla.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att det finns positiva aspekter i det hela också.



Säg att du dömmer en person till t ex fjortis svin. Men det visar sig att personen inte alls är det. Då mår man ju bättre av det att personen är en vettig person som man kan ha en konversation med, och inte det negativa man trodde först.



Sen går vi ju på första intrycket som människor, och det är vår natur att göra. Det kan vi aldrig träna bort anser jag.

2009-11-23 @ 21:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0