NCIA-Tisdag

Men det är inte det vi ska prata om i dag, ville bara göra er uppmärksama på att det är det på trejan nu.

Snart jul, och jag är väl inte direkt den som hoppar och hurrar över detta. men i år känner jag änumindra jul känsla. alltså ingen jul känsla och bara 9 dagar ditt. Kan inte komma på vad det beror på.

Julen i sig är ju rätt intresant fenumen. vi stressar till en dag som vi vill ska vara lung och mysig, vi handla massa saker till folk med nått hopp själva att få nått., vi köpper hem, laggar och bakar massa mat till en dag.
Och nån vecka om året tycker vi det är viktigt att vara snälla mott varandra och i vissa fal träffar man folk man aldrig annars träffar.
Bara jag som tycker det är litte sjukt?

Ja men nu tänker folk ja men vi friara ju jesus födelse.
Ja det gör vi men han är ju inte född i december. man bytte ju bara ut hans födels mott nån nordisk vinter högtid för att få vikingarna kristna.

Ja ny kanse ni kommer att kalla mig hycklara men självklart kommer jag äta god mat den 24 (inte juk mat)
Själv klart kommer jag titta på kallaka den 24 (och kan du vissala johanna, karl bertils jul svensson svensson och mycket annat på tv) och själv klart kommer jag gå på midnatts mäsan i hylie kyrka den 24.


Nu är det så att jag har värdes mest underbara flickvän, inte bara kommer hon med mat till mig men hon har även köppt Klasses julkalender för att höja min  jul glädje. vi ska titta på den om en stund. hoppas den är så bra som jag mins den och om den är det så är det den bästa julkalender genom tiderna, så siter jag i vad ni säger.

Ha det bäst alla


Kommentarer
Postat av: TT

Samtidigt som jag håller med om allt du säger så får man inte glömma att julen ändå gör något litet.

Jag menar jag tycker absolut att man ska vara snäll 365 dagar om året men eftersom mänskligheten uppenbarligen inte klarar av det kanske man får ta till sig de få dagar den gör, och hur stressigt det än är så kan jag tycka att det känns jäklit bra den kvällen då man sitter där med sin familj och inte tänker på något annat än just den stunden.

Jag motsäger inte dig, tvärt om håller med dig i allt du säger, men man får göra det bästa av situationen ändå ;) Gillar bloggen skarpt!

2009-12-21 @ 19:19:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0