Förebild? dubbelmoral?

Tänkte ju skriva mer om förebilder i dag.
Vet inte riktigt vilka tankar som flög genom huvet i går morse men ska än då försöka hålla mig på ämnet.
förebild. Man är ju inte en förebild för en någon har sig som förebild sa jag i går.

Har en förebild skyldigheter till att vara på nått särskilt sätt?
Nä!
tycker jag. själv klart inte ska inte en mäniska lastas för att nån ser upp till dem.  tycker musiker och fotbolls spelare ska få göra vad dem vill (inom lagens gräser). Bara för man gillar nått eller är bra på det ska inte betyda att man måste säga rätt saker alltid eller alltid göra det rätta.
Inte för att slå mig själv på bröstet men gissar att jag själv är förebild för en del. Och jag gör oftast det som känns rätt. vist tänker jag kanse litte på vad jag säger för våra yngre vänne som att försöka undvika svordomar, men inte för det är min skyldighet utan för mitt vi kan kalla det samvete eller moral är sådan.

kommer nog komma till backa till detta ämne fler gånger.

Ha det bra alla lev varje morgon som det vore den första i er liv och varje kväll som den sitta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0